Sterowanie

Tu piszemy na temat skryptów, edytujemy, dodajemy nowe...

Sterowanie

Postnapisał 1stmadafaka czwartek, 14 lutego 2008, 02:02

Czy istnieje możliwość żeby zamiast korzystać z menu/fav i przełazić przez całe menu, przypisać sobie "ulubione/często wykorzystywane" skrypty pod inną konfigurację klawiszy? np naciśnięcie menu/5 wywołuje kanalinfo.sh, z telnetu oczywiście mozna to sobie wywołać, ale z klawiszy pilota było by to b. wygodne. Można by zrobic (chyba) zegarek na ekranie tv wykorzystując popup.sh i odpalając to kombinacją menu/7 itp, itd.

[edit]
trochę odświeżam, sam sobie nie poradziłem...
skoro dało się wykorzystać menu+fav, to co stoi na przeszkodzie żeby zrobić menu+[inny key], bardzo by się to przydało, np. menu+1 ->konfiguracja tunera (nie pamietam teraz nazwy skryrpu), menu+2 -> info o sieci, menu+3 -> stan wykorzystania pamięci, menu+5 -> aktualizacja kluczy, itp, itd.

Pozatym jeśli byłoby to zrobione na skryptach każdy (coś kumający) mógłby sobie własne skróty porobić.
Wg. mnie bardzo wygodna funkcja by była.
Ostatnio edytowano czwartek, 20 marca 2008, 02:12 przez 1stmadafaka, łącznie edytowano 1 raz
--
.:aRt:.
1stmadafaka
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 00:42

Re: Sterowanie

Postnapisał Boxonline czwartek, 14 lutego 2008, 16:46

To jest dobry pomysł ,ogulnie MENU sie rozrasta i wypadało by jakoś to poukładać ,pewnie chłopaki już pracuja nad tym 8-)
Koty wiedzą co dobre
Obrazek
Boxonline
Senior
 
Posty: 152
Dołączył(a): niedziela, 10 lutego 2008, 20:16

Re: Sterowanie

Postnapisał jakrzy środa, 20 lutego 2008, 01:00

Mozna i nie mozna....
Obecnie skrypty wywolywane (uruchamiane) sa z menu OSDShell-a, zerknijcie na pliki .mnu , dziala to tak ze jesli klikamy na dany button w menu extra, OSDShell wywoluje jakis skrypt (akcja->reakcja) i ten skrypt cos tam robi.....

Aby wyjasnic, dlaczego mozna i nie mozna, musze napomknac z kolei jak dziala OSDShell.

Jak wiecie Kathi jest na linuxie, linux na kati z kolei jest ogolno-dostepny (poza pewnymi gotowymi rozwiazaniami) , mamy duze mozliwosci ingerencji w sprzet , mozemy postawic sobie pelnosprawny serwerek linuxowy z roznymi bajerami (kod do wiekszosci jest dostepny, wystarczy przekompilowac), ale niestety nie ma api, tzn nie ma gotowych rozwiazan w stylu buildera, czy visual c, tu trzeba wszystko recznie robic.
Co z tego ze mozemy wykorzystac biblioteki graficzne stlinuxa i na ekranie TV narysowac linie, kwadrat kolko, korzystajac z bibliotek graficznych,albo odczytac kody z pilota, czy tez z innego urzadzenia.... to nie wszystko... aby to wspoldzialalo brakuje tego czegos co caloscia zarzadza...(na kati nazywa sie to pvrmain, ale o tym pozniej...)
Jak by to mozna przyrownac....jak ktos programuje np w c i ma biblioteki graficzne podstawowe, moze rozne rzeczy robic, to niech sprobuje zrobic takie srodowisko jak np windows (okienka) z obsluga zdarzen (klikamy na cos, i np nowe okienko sie pojawia) etc....
Wiem wiem :), ktos powie sprawa banalna, jasne ze tak, jak sie uzywa buildera albo visual c to pewnie ze banalna, bo tam gotowe obiekty sa dostepne i nie musimy martwic sie np. o obsluge buttona, ze jak sie go kliknie to ma byc jakies zdarzenie i cos sie ma stac np, nowe okienko wyswietlic......a tego wlasnie w stlinuxie brakuje.
Dlatego tez f-ma kathrein zapodala gotowca od Tarasystem , bo z tego co widze ich wizard to cos w stylu buildera, ze sobie klocki ukladamy, troszke wlasnego kodu, i mamy gotowe srodowisko dzialajace.... ktore na kati nazywa sie pvrmain.
A ten na tyle jest uniwersalny, ze nie korzysta bezposrednio z urzadzen na tunerze, tylko trzeba mu pod postacia zmiennych podac linki do poszczegolnych urzadzen.
Wystarczy zerknac jak jest odpalany pvrmain, najpierw laduje sie mu zmienne ktore wskazuja urzedzenia w linuxie /app/script/target.cfg a pozniej odpala sie pvrmain i ten na podstawie tych zmiennych podlacza sie pod odpowiednie /dev.
Nie wiem po co takie zabiegi, ale moge wyciagnac 1 wniosek, ze ten sam pvrmain moze byc przeniesiony na inna podobna platforme linuxowa (ten sam procesor- rozny tuner, rozny osprzet), poda sie mu tylko w postaci zmiennych dostep do poszczegolnych urzadzen i powinien dzialac....identycznie jak na pierwotnym tunerze, z tym samym procesorem (chyba ze ten zabieg z podstawianiem urzadzen jako zmienne, to jakas glupota tarasystem, ale nie sadze)

Pvrmain odpowiada prawie za wszystko co jest zwiazane z uzytecznoscia kati, menu , jezyki, epg, nagrywanie....etc....
Dlatego tez bez niego , bez tej aplikacji, kati jest tylko zwyklym linuxem ze sprzetem dosc zaawasnowanym na pokladzie.

OSDShell z kolei to soft, ktory pracuje rownolegle z pvrmain, nie bez powodu menu extra jest wywolywane przez wcisniecie MENU + fav...a to dla tego, ze gdybysmy probowali wywolac menu extra innym klawiszem, wowczas pvrmain robilby swoje (w zaleznosci co by sie kliknelo, czy jakis klawisz funkcyjny czerwony, zielony etc...) a OSDShell swoje,byla by totalna sieczka.
Dlatego do menu extra wchodzi sie poprzez wcisniecie MENU + fav(bo w menu systemowym klawisze funkcyjne sa nieuzywane) A caly OSDShell, nie wiem czy zauwazyliscie, to poprostu nalozenie bitmapy z wlasnymi przyciskami na orginalne menu i zasloniecie napisow orginalnych w menu (widac to goly okiem, roznica kolorow)
Zreszta wystarczy zerknac na forum TRAC-a ufs910.de dla developerow, i zobaczyc jak powstawal OSDShell czy inne dodatki do kati i jak to dziala, ale w sumie nie ma co sie dziwic, na dzien dzisiejszy nie da sie nic innego osiagnac, pvrmain musi dzialac i jak juz to moga powstawac dodatki, binarki, ktore razem z nim beda wspolpracowaly.

Teraz chlopaki z Trac-a probuja biblioteki graficzne x11 zaimplementowac do kati, a to bylby duzy skok do przodu (bo to gotowe rozwiazania, cos jak okienka w builderze), wlasne menu, suwaki do przeijania textu, zdarzenia, co tu duzo mowic, jak to bedzie to menu extra napewno zmieni sie radykalnie i bedzie juz przypominalo menu z enigmy....a co do reszty to zobaczymy...

A wracajac do tematu, daloby sie to zrobic, w postaci rownolegle dzialajacego procesu , ktory nadzorowal by lircd, odczytywal kombinacje klawiszy, i w zaleznosci co wcisniete, taki skrypt by uruchamial.....ale trzeba sie zastanowic czy gra jest warta swieczki ?? ile korzysci z tego tytulu bedzie, jakie zastosowania, poza odpaleniem skryptu ??


Jesli za duzo zamieszalem i czegos nie napisalem to soory...
jakrzy
Polish Koders Team
 
Posty: 217
Dołączył(a): poniedziałek, 11 lutego 2008, 10:22

Re: Sterowanie

Postnapisał 1stmadafaka środa, 20 lutego 2008, 05:07

@jakrzy
Kod: Zaznacz cały
OSDShell z kolei to soft, ktory pracuje rownolegle z pvrmain, nie bez powodu menu extra jest wywolywane przez wcisniecie MENU + fav...a to dla tego, ze gdybysmy probowali wywolac menu extra innym klawiszem, wowczas pvrmain robilby swoje (w zaleznosci co by sie kliknelo, czy jakis klawisz funkcyjny czerwony, zielony etc...) a OSDShell swoje,byla by totalna sieczka.
Dlatego do menu extra wchodzi sie poprzez wcisniecie MENU + fav(bo w menu systemowym klawisze funkcyjne sa nieuzywane) A caly OSDShell, nie wiem czy zauwazyliscie, to poprostu nalozenie bitmapy z wlasnymi przyciskami na orginalne menu i zasloniecie napisow orginalnych w menu (widac to goly okiem, roznica kolorow)
Zreszta wystarczy zerknac na forum TRAC-a ufs910.de dla developerow, i zobaczyc jak powstawal OSDShell czy inne dodatki do kati i jak to dziala, ale w sumie nie ma co sie dziwic, na dzien dzisiejszy nie da sie nic innego osiagnac, pvrmain musi dzialac i jak juz to moga powstawac dodatki, binarki, ktore razem z nim beda wspolpracowaly.


ok, jest menu i fav, ja proponuję menu/coś klawisz menu nie ma żadnych dalszych poinowactw z resztą klawiatuty na pilocie,

Kod: Zaznacz cały
OSDShell z kolei to soft, ktory pracuje rownolegle z pvrmain, nie bez powodu menu extra jest wywolywane przez wcisniecie MENU + fav...a to dla tego, ze gdybysmy probowali wywolac menu extra innym klawiszem, wowczas pvrmain robilby swoje (w zaleznosci co by sie kliknelo, czy jakis klawisz funkcyjny czerwony, zielony etc...) a OSDShell swoje,byla by totalna sieczka.


nie zmienia to faktu że inną funkcje można by było wywołac kombinacją menu/cos tam.

zajął bym się tym więcej, ale (jak zwykle) primo, niemiecki nie jest moją dobrą stroną (ba wqr**** się jak to widzę, chyba odruch ze szkoły sredniej)), drugie primo mało czasu,

co tak właściwie wywołuje menu/fav? jaki proces? bo przecież żeby wywołać menu crash-a to on musi byc znany, przypisany do kombinacji menu/fav, jak to znamy to można zrobić kopię (upraszczam) wywołania zamiast menu/fav->osdshell.shbyło menu/1->timer.sh, albo coś.

Kod: Zaznacz cały
Dlatego do menu extra wchodzi sie poprzez wcisniecie MENU + fav(bo w menu systemowym klawisze funkcyjne sa nieuzywane) A caly OSDShell, nie wiem czy zauwazyliscie, to poprostu nalozenie bitmapy z wlasnymi przyciskami na orginalne menu i zasloniecie napisow orginalnych w menu (widac to goly okiem, roznica kolorow)


czy menu systemowe przejmuje "klawisze funkcyjne"? co to wg Ciebie jest? u mnie menu/1/2/3/4/5/6/7/8/9/0 nie robi absolutnie nic, chyba że jest tak że po wejściu do menu, no sam już nie wiem, ale to by byo strasznie durne, np. zmienia się mapowanie klawiszy (są jakieś problemy z pilotami uniwersalnymi, vide "laki").

wg. mnie jeśli działa osdshell (menu/fav) to każdą funkcję dało by sie przypisać pod kompinację menu/costam. Istota osdshell opiera się na odpaleniu extra procesu który zasłania, jak napisałeś org. menu ekranowe.
krótko i logicznie (nie musze mieć racji)
znaczek -> odpala

key menu -> jest org. menu (przetestujcie 2x szybko menu i potem fav, tez zadziała Osdshell)
key menu -> fav jest osdshell
future:
key menu -> something jest coś zdefiniowane w configu (może łatwiej było by to zrobić z poziomu osdshell, niż pvrmain, ale koncepcja znana)

uffff
--
.:aRt:.
1stmadafaka
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 00:42

Re: Sterowanie

Postnapisał jakrzy środa, 20 lutego 2008, 21:54

1stmadafaka napisał(a):zajął bym się tym więcej, ale (jak zwykle) primo, niemiecki nie jest moją dobrą stroną (ba wqr**** się jak to widzę, chyba odruch ze szkoły sredniej)), drugie primo mało czasu,


Niemiecki nie jest ci tu do niczego potrzebny (moze zeby komentarze poczytac miedzy liniami) , z tego co sie orientuje jezyk C jest miedzynarodowy :), wiec nie trzeba znac niemieckiego, zeby zobaczyc co jak mniej wiecej dziala...
A co do tego drugiego "malo czasu" to nie tylko u ciebie :)

co tak właściwie wywołuje menu/fav? jaki proces? bo przecież żeby wywołać menu crash-a to on musi byc znany, przypisany do kombinacji menu/fav, jak to znamy to można zrobić kopię (upraszczam) wywołania zamiast menu/fav->osdshell.shbyło menu/1->timer.sh, albo coś.

OSDshell, ktory dziala w tle jak daemon.

czy menu systemowe przejmuje "klawisze funkcyjne"? co to wg Ciebie jest? u mnie menu/1/2/3/4/5/6/7/8/9/0 nie robi absolutnie nic, chyba że jest tak że po wejściu do menu, no sam już nie wiem, ale to by byo strasznie durne, np. zmienia się mapowanie klawiszy (są jakieś problemy z pilotami uniwersalnymi, vide "laki").

Jaki jest sens robic jakis soft, ktory nie jest kompatybilny z osprzetem kati, chyba nie myslisz ze wypuscisz jakis dodatek i w opisie dodasz ze menu extra z nowa funkcjonalnoscia dziala ...ale tylko z pilotem uniwersalnym "vide laki" , bo tak sie da zrobic , ale jaki to ma sens ???

wg. mnie jeśli działa osdshell (menu/fav) to każdą funkcję dało by sie przypisać pod kompinację menu/costam. Istota osdshell opiera się na odpaleniu extra procesu który zasłania, jak napisałeś org. menu ekranowe.
krótko i logicznie (nie musze mieć racji)
znaczek -> odpala
key menu -> jest org. menu (przetestujcie 2x szybko menu i potem fav, tez zadziała Osdshell)
key menu -> fav jest osdshell
future:
key menu -> something jest coś zdefiniowane w configu (może łatwiej było by to zrobić z poziomu osdshell, niż pvrmain, ale koncepcja znana)
uffff

Tylko tak ci sie wydaje, ze to takie "hop-siup" :
Zerknij sobie na zrodla OSDShella: http://svn.ufs910.de/trac/browser/OSD910
Przeanalizuj kod, i wnioski sam wyciagniesz...

A wracajac do tematu to zainteresuj sie komenda irexec bo to jest takie cos co przy wcisnieciu klawisza cos robi.....
jakrzy
Polish Koders Team
 
Posty: 217
Dołączył(a): poniedziałek, 11 lutego 2008, 10:22

Re: Sterowanie

Postnapisał 1stmadafaka czwartek, 21 lutego 2008, 22:02

jakrzy napisał(a):
1stmadafaka napisał(a):[cut]
A wracajac do tematu to zainteresuj sie komenda irexec bo to jest takie cos co przy wcisnieciu klawisza cos robi.....


ooo chyba o to mi chodziło, pogmeram w weekend :lol: dzięki
--
.:aRt:.
1stmadafaka
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 13 lutego 2008, 00:42

Re: Sterowanie

Postnapisał jsmth sobota, 23 lutego 2008, 18:18

Teraz chlopaki z Trac-a probuja biblioteki graficzne x11 zaimplementowac do kati


Czyli próbują dostosować te biblioteki X11 z repo STLinux do Kati?

ich wizard to cos w stylu buildera


Ten wizard to Embedded Wizard, pewnie posiada własny kompilator... więc nawet jakby firma Kathrein wypuściła źródła pvrmain, to niewiele by można było z tym zrobić bez EmbWiza.
jsmth
 
Posty: 1
Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2008, 17:29


Powrót do Skrypty pod kati

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron